دانشکده مهندسی راه آهن- اسد روزبه
رزومه روزبه اسد

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1397/3/1 | 
به نام خدا
 
مشخصات فردی
نام خانوادگی: اسد
نام: روزبه
مرتبه علمی: استادیار
گروه: راه‌آهن برقی
تلفن داخلی: ۸۵۶۴
تلفن مستقیم: ۷۳۲۲۸۵۶۴
Email: asadiust.ac.ir
ResearcherID Profile: Roozbh Asad
ORCiD Profile: Roozbh Asad
Google Scholar Profile: Roozbeh Asad
عناوین شغلی جاری
  • عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران (بهمن­ماه ۱۳۹۶ تاکنون).
  • مدیر گروه راه آهن برقی، کنترل و علائم دانشکده مهندسی راه‌آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران (اسفندماه ۱۴۰۱ تاکنون).
  • مدیر داخلی مرکز نوآوری سدنا، دانشگاه علم و صنعت ایران (آبان ماه ۱۴۰۳ تاکنون).

سوابق تحصیلات
  • دکتری مهندسی برق (گرایش قدرت) از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۹۲.
  • کارشناسی ارشد مهندسی برق (گرایش قدرت) از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۸۶.
  • کارشناسی مهندسی برق (گرایش کنترل) از دانشگاه علم و صنعت ایران در سال ۱۳۸۳.
  • دیپلم ریاضی و فیزیک از دبیرستان شهید دستغیب شیراز (وابسته به سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان) در سال ۱۳۷۹.
زمینه‌های تخصصی و تحقیقاتی مورد علاقه
  • سیستمهای قدرت راه‌آهن برقی (Electric Railway Systems)
  • الکترونیک قدرت (Power Electronics)
  • درایو ماشین های الکتریکی (Electric Machine Drive)
  • کنترل و دینامیک سیستم‌های قدرت (Dynamics and Control of Power Systems)
  • سیستم‌های توزیع و ریزشبکههای AC و DC (AC and DC Distribution Systems and Microgrids)
  سوابق تدریس
  • مقطع کارشناسی ارشد:
آنالیز شبکه های تغذیه الکتریکی قطار
دینامیک سیستم های قدرت
طراحی و کنترل محرکه
های رانش
زیرساختهای حمل و نقل برقی
  • مقطع کارشناسی:
کنترل اتوماتیک
مبانی ماشین‌های الکتریکی

بررسی سیستم‌های قدرت (۱)
ماشین‌های مخصوص
  • مقطع کاردانی:
مبانی ماشین‌های الکتریکی
اصول سیستم‌های قدرت
  • دورههای کوتاه مدت آموزشی تخصصی:
سیستم درایو موتورهای الکتریکی
ادوات بهبودساز توان در شبکه توزیع
مدیریت انرژی در الکتروفن­‌ها، الکتروپمپ­‌ها و الکتروکمپرسورها
قابلیت اطمینان
  افتخارات علمی
  • عضو و مشمول تسهیلات مخترعان و مکتشفان برگزیده بنیاد ملی نخبگان.
  • احراز رتبه سوم طرح های توسعه ای در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برای طرح "طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتورهای توان بالا"، بهمن­‌ماه ۱۳۹۸ (همکار طرح).
  • برگزیده بخش تجاری­‌سازی پنجمین جشنواره بین ­المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی بنیاد ملی نخبگان در بهمن­‌ماه ۱۳۹۱.
  • دانشجوی ممتاز در سال تحصیلی ۸۳-۱۳۸۲ رشته مهندسی برق-کنترل در دانشکده برق دانشگاه علم و صنعت ایران.
  • همکار اصلی پروژه ملی طراحی و ساخت اولین سیستم کنترل دور الکتروموتورهای ولتاژ متوسط (۶ کیلوولت) و توان بالا (۱۵۰۰ کیلووات) اجرا شده در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی و به سفارش وزارت نفت. این پروژه با حضور جمعی از معاونین و مدیران ارشد وزارت نفت در دهه فجر ۱۳۹۶ در شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران افتتاح گردید.
  • دریافت لوح سپاس از طرف جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز در سال ۱۳۸۱ به سبب فعالیت­‌های انجام‌شده در مرکز تحقیقات و کارآفرینی دانشگاه شیراز.
  سوابق پژوهشی
الف) مقالات مجلات بین‌المللی ISI
  1. M Kalhor, and R. Asad, “A new distributed voltage control method for MVDC electric railway systems with renewable energy sources,” International Journal of Electrical Power & Energy Systems, vol. ۱۵۵, Part B, ۲۰۲۴.
  2. R. Asad, and M.H. Khanzadeh, “Extracting Novel Relations Between Economic and Electrical Variables in DC Electric Power Systems,” IEEE Transactions on Power Systems, vol. ۳۳, no. ۶, pp. ۵۸۴۴-۵۸۵۳, ۲۰۱۸.
  3. R. Asad, and A. Kazemi, “A novel slack bus-free load flow method for DC microgrids and distribution systems with DC-bus signaling control methods,International Transactions on Electrical Energy Systems, vol. ۲۵, pp. ۳۵۳۸-۳۵۵۲, ۲۰۱۵.
  4. R. Asad, and A. Kazemi, “A novel decentralized voltage control method for direct current microgrids with sensitive loads,” International Transactions on Electrical Energy Systems, vol. ۲۵, no. ۲, pp. ۱۹۷-۲۱۵, Feb. ۲۰۱۵.
  5. R. Asad, and A. Kazemi, “A novel distributed optimal power sharing method for radial DC microgrids with different distributed energy sources,” Energy, vol. ۷۲, pp. ۲۹۱-۲۹۹, Aug. ۲۰۱۴.
  6. R. Asad, and A. Kazemi, “A novel practical fair nodal price for DC microgrids and distribution systems,” Scientia Iranica, vol. ۲۱, no. ۶, pp. ۲۲۳۲-۲۲۴۲, ۲۰۱۴.
  7. R. Asad, and A. Shoulaie, “Determination, simulation and implementation of a novel improved industrial cycloconverter,” European Transactions on Electrical Power, vol. ۲۳, no. ۲, pp. ۱۶۶-۱۸۰, Mar. ۲۰۱۳.
  8. R. Asad, and A. Kazemi, “Quantitative analysis of power loss changes in load, generation, storage and distribution sections of different microgrids due to the DC transition,” International Review of Electrical Engineering, vol. ۷, no. ۵, pp. ۵۷۵۴–۵۷۶۸, ۲۰۱۲.
ب) مقالات مجلات علمی-پژوهشی
  1. S. Ghaderi Talkhab, and R. Asad, “Reviewing and Comparing Different Algorithms and Topologies to Control the Speed of Multi Electric Train Motors by a Drive System,” International Journal of Railway Research, Vol. ۱۰, no. ۱, pp. ۴۵-۶۰, ۲۰۲۳.
  1. حسام فلاح قویدل، سید محمد موسوی گزافرودی، روزبه اسد، “کنترل تراستر موتورهای بدون جاروبک BLDC به وسیله کنترل فازی تطبیقی مقاوم مبتنی بر رویتگر،“ مجله انجمن مهندسی برق و الکترونیک ایران، سال ۱۷، شماره سوم، صفحه ۱۰۹-۱۱۸، پائیز ۱۳۹۹.
  2. مهدی شاهپرستی، محمد فرزی، منصور عارفیان، روزبه اسد و مهدی شرعی پور، “طراحی و ساخت یکسوساز کموتاسیون خط جریان بالا بر اساس تریستورهای موازی،“ نشریه مهندسی برق و مهندسی کامپیوتر ایران، سال ۱۶، شماره ۴، صفحه ۲۳۹-۲۴۷، زمستان ۱۳۹۷.
  3. R. Asad, and A. Kazemi, “A New Approach for Control of IPFC for Power Flow Management,” Leonardo Electronic Journal of Practices and Technologies (LEJPT), no. ۱۶, pp. ۲۱-۳۲, Jan-Jun ۲۰۱۰. Available: http://lejpt.academicdirect.org/A۱۶/
ج) مقالات سایر مجلات
  1. روزبه اسد و عباس شولایی، “وضعیت فعلی و برنامه آتی کشور چین برای تولید و انتقال قدرت الکتریکی،” مجله امواج برتر، ماهنامه تخصصی مهندسی برق ایران، سال هفتم، شماره ۴۶، صفحه ۸-۱۱، مهر ۱۳۸۹.
د) مقالات کنفرانس­‌های داخلی و خارجی
  1. H. Ghorbani, and R. Asad, “Sensorless Speed Control Methods for SynRM Drives Suitable for TractionApplications, An Overview,” ۸th International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE ۲۰۲۳), ۱۴۰۲.
  2. H. Ghorbani, and R. Asad, “Maximum Torque per Ampere Sensorless Speed Control of SynchronousReluctance Motors,” ۸th International Conference on Recent Advances in Railway Engineering (ICRARE ۲۰۲۳), ۱۴۰۲.
  3. احمد علیائی، روزبه اسد، "حفاظت شبکه تغذیه راه آهن برقی با ادوات الکترونیک قدرت،" هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، خرداد ۱۴۰۲.
  4. روزبه اسد، سهیل قادری، "تلخاب بررسی توپولوژی های مختلف جهت کنترل دور چند موتور الکتریکی توسط یک سیستم درایو در راه آهن برقی،" هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، خرداد ۱۴۰۲.
  5. مرتضی کلهر، روزبه اسد، “بررسی نوسانات ولتاژ و توان در شبکه تغذیه الکتریکی DC و MVDC سیستم حمل‌ونقل ریلی،“ هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، تهران، اردیبهشت ۱۴۰۰.
  6. هادی قربانی، روزبه اسد، “مقایسه تحلیلی انواع موتور‌های الکتریکی استفاده شده در سیستم رانش قطار‌های برقی،“ هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، تهران، اردیبهشت ۱۴۰۰.
  7. احسان منصوری، روزبه اسد، “مروری بر روش‌های کنترل ولتاژ شبکه‌های تغذیه جریان مستقیم راه‌آهن برقی،“ هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن، تهران، اردیبهشت ۱۴۰۰.
  8. مهدی شاه‌پرستی، محمد فرزی، منصور عارفیان، روزبه اسد، مهدی شرعیپور، “طراحی و ساخت یکسوساز جریان بالا بر اساس تریستورهای موازی برای الکتروکلریناسیون در نیروگاه‌ها،” سی و دومین کنفرانس بین‌المللی برق، تهران، آبان ۱۳۹۶.
  9. R. Asad, and A. Kazemi, “A quantitative analysis of effects of transition from AC to DC system, on storage and distribution systems,” ۴th Asia-Pacific Power and Energy Engineering Conf., Shanghai, China, pp. ۱–۵, Mar. ۲۰۱۲.
  10. R. Asad, and A. Kazemi, “A quantitative analysis of effects of transition from AC to DC system, on loads and generation,” Smart Electrical Grids Technology Conf., Tehran, Iran, pp. ۸–۱۳, Dec. ۲۰۱۲.
  11. M. Moattari, S. A. Beheshtian, R. Asad, and M. H. Shakoor, “Application of neural networks in Direct Torque Control of induction motors by Reference Flux Vector method,” International Intelligent Computing and Cognitive Informatics Conf., pp. ۴۱–۴۴, ۲۰۱۰.
  12. A. Kazemi, and R. Asad, “A new approach for control of IPFC for power flow management,” ۲۲nd International Power System Conf., Tehran, Iran, ۲۰۰۷.
  13. وحید اخوان و روزبه اسد، “استانداردهای ایمنی در سیستم‌های ابزار دقیق،” ششمین کنفرانس دانشجویی مهندسی برق ایران، تبریز، شهریور ۱۳۸۲.
  ه) اختراعات
  • روزبه اسد، عباس شولایی، “تکنیک شبیه‌ساز نرم‌افزاری با قابلیت پیاده‌سازی آسان”، ثبت‌ شده در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی با شماره ۴۷۲۱۹، فروردین‌ماه ۱۳۸۷.
  • روزبه اسد، عباس شولایی، “سیکلوکانورتر بدون جریان گردشی مجهز به روش کنترل انتگرالی”، ثبت‌ شده در اداره کل ثبت شرکت‌ها و مالکیت صنعتی با شماره ۵۳۵۸۰، مهرماه ۱۳۸۷.
  ز) جشنواره‌ها
  • احراز رتبه سوم طرح های توسعه ای در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برای طرح "طراحی و ساخت سیستم کنترل دور الکتروموتورهای توان بالا"، بهمن­‌ماه ۱۳۹۸ (همکار طرح).
  • برگزیده بخش تجاری­‌سازی پنجمین جشنواره بین‌المللی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی بنیاد ملی نخبگان با اختراعی تحت عنوان “سیکلوکانورتر بدون جریان گردشی مجهز به روش کنترل انتگرالی”، بهمن­‌ماه ۱۳۹۱.
  • پذیرفته‌شده در بخش داوری سومین جشنواره ملی نوآوری و شکوفایی فجر انقلاب اسلامی بنیاد ملی نخبگان با اختراعی تحت عنوان “سیکلوکانورتر بدون جریان گردشی مجهز به روش کنترل انتگرالی”، بهمن‌ماه ۱۳۸۹.
  و) ارزیابی و داوری
  • طرح‌های معاونت علمی ریاست جمهوری
  • طرح‌های بنیاد ملی نخبگان
  • IEEE Transactions on Power Delivery
  • IEEE Transactions on Power Electronics
  • IEEE Transactions on Industrial Electronics
  • IEEE Access
  • International Journal of Electrical Power and Energy Systems
  • International Transactions on Electrical Energy Systems
  • Iranian Journal of Electrical and Computer Engineering (IJECE)
  • مجله علمی-پژوهشی کنترل، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی.
  سوابق شغلی
  • دبیر اجرایی "هفتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت‌های اخیر در مهندسی راه‌آهن (ICRARE ۲۰۲۱)" (۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰).
  • مجری پروژه " طراحی یک نمونه آزمایشگاهی سیستم کنترل دور موتور سنکرون آهنربای دائم بدون حسگر ۵۰۰ وات" (۱۳۹۹-۱۴۰۰). 
  • مجری پروژه "طراحی یک نمونه آزمایشگاهی درایو موتور BLDC سه فاز بدون حسگر ۴۰۰ وات" (۱۳۹۷-۱۳۹۹).  
  • همکار اصلی پروژه ملی طراحی و ساخت اولین سیستم کنترل دور الکتروموتورهای ولتاژ متوسط (۶ کیلوولت) و توان بالا (۱۵۰۰ کیلووات) در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی (۱۳۹۲-۱۳۹۶).
  • همکار اصلی پروژه موازیسازی تریستورها جهت ساخت Valveهای با جریان بسیار بالا (۱۰ کیلوآمپر) در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی (۱۳۹۲-۱۳۹۴).
  • مطالعه و بررسی سیستم کنترل دور (MCM) ترکشن موتورهای القایی مترو تهران ساخت شرکت Bombardier در پژوهشکده برق جهاد دانشگاهی (۱۳۹۴).
  • عضو تیم تحقیق و توسعه جهاد دانشگاهی دانشگاه خواجه‌نصیرالدین طوسی در زمینه‌های سوئیچینگ نرم و مبدل‌های DC-DC رزونانسی، تکنیک مدولاسیونSVM ، درایورهای IGBT و بررسی و شبیه‌سازی مبدل AC-DC تک مرحله‌ای صنعتیVienna  (۱۳۸۳-۱۳۸۵).
  • طراحی، شبیهسازی و ساخت نخستین سیکلوکانورتر تک فاز و سه فاز بدون جریان گردشی مجهز به روش کنترل انتگرالی در آزمایشگاه تحقیقاتی جناب آقای دکتر عباس شولایی (۱۳۸۴-۱۳۸۶).
  • عضو مرکز تحقیقات و کارآفرینی دانشگاه شیراز که در پی فعالیت‌های انجام شده لوح سپاسی از طرف جهاد دانشگاهی دانشگاه شیراز دریافت گردید (تابستان ۱۳۸۱ و ۱۳۸۲).
عضویت در انجمن ها
  • عضو انجمن الکترونیک قدرت ایران
  • عضو انجمن آموزش مهندسی ایران
  • عضو انجمن مخترعین کشور
سرویس صنعتی
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.18243.53064.fa.html
برگشت به اصل مطلب