دانشکده مهندسی راه آهن- بازدید علمی
بازدید از سامانه صدای مسافر

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1394/8/27 | 

 

  

AWT IMAGE

  بازدید از سامانه صدای مسافر

 

سامانه صدای مسافر راه آهن ج.ا.ا. ؛ سامانه ای جهت ارتباط با مشتریان این شرکت است. در این بازدید که جناب آقای مهندس راشدی (معاونت مسافری راه آهن) و سرکارخانم مهندس نکوهی (مسئول سامانه صدای مسافر) حضور داشتند، توضیحاتی راجع به نحوه ی عملکرد و هدف این سیستم داده شد که در کنار آن دانشجویان نیز ایده ها و سوالات خود را مطرح کردند.

  این سامانه که نزدیک به دو سال از آغاز فعالیت آن می­گذرد؛ راه آهن کل کشور را تحت پوشش قرار داده و هم در حوزه ی مسافری و هم در حوزه ی باری به متقاضیان خدمات ارائه می کند. این خدمات شامل اطلاع از ساعت حرکت قطارها، موجودی بلیت ها، طرح شکایات از سوی مشتریان و انتقال آن ها به واحدهای مربوطه در جهت رفع آن ها و... می باشد.

  طبق صحبت های خانم مهندس نکوهی، بیشترین حجم تماس های این سامانه ( تفریبا معادل 25% ) شکایت از تاخیرات قطارها است که با راه اندازی این سامانه اقدامات مفید و موثری با هدف کاهش زمان های تاخیر انجام شده است.

  در ادامه دانشجویان با نحوه ی کار انواع نرم افزارهای مورد استفاده در سامانه آشنا شده و تماسی نیز برای آنان پخش شد تا شیوه ی پاسخگویی را از نزدیک شاهد باشند.

  یکی از نکاتی که در این بازدید توضیحاتی پیرامون آن داده شد؛ بحث برگزاری دوره های آموزشی و کسب مهارت افراد پیش از شروع کار آنان در مجموعه است.

  مجموعا با اطلاعات بدست آمده و نیز مطالعات قبلی درمورد این سامانه، اولین انتقادی که به این سامانه وارد می شود؛ عدم برنامه ریزی برای تبلیغات موثر است که به تبع آن عدم آشنایی افراد و عدم اطلاع آنان از این سامانه را درپی دارد.

تهیه کننده گزارش: بهاره شاپوری

 

نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.14512.42298.fa.html
برگشت به اصل مطلب