دانشکده مهندسی راه آهن- ملاطفی، حبیب الله
رزومه فارسی دکتر حبیب اله ملاطفی

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1402/8/23 | 


  مشخصات فردی

  نام خانوادگی: ملاطفی

  نام: حبیب اله

  تاریخ تولد : ۱۳۵۳

  مرتبه علمی : دانشیار

  گروه : مهندسی ماشینهای ریلی

  تلفن داخلی: ۸۵۴۴

  E-mail : molatefiiust.ac.ir , molatefigmail.com

 ResearcherID Profile: Habibollah Molatefi 
ORCiD Profile: Habibollah Molatefi 
Google Scholar Profile:  Habibollh Molatefi

  سوابق آموزشی

  الف) تحصیلات دانشگاهی:

  - دکترای رشته مهندسی مکانیک، دانشگاه شیراز، تاریخ اخذ: ۱۳۸۵

  - کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک طراحی کاربردی: دانشگاه شیراز، تاریخ اخذ: ۱۳۷۷

  - کارشناسی مهندسی مکانیک جامدات: دانشگاه صنعتی شریف، تاریخ اخذ : ۱۳۷۵

  - زمینه های تخصصی وتحقیقاتی (از فهرست اولویت های علمی دانشگاه) :

  ۱ ـ دینامیک و ارتعاشات

  ۲ـ طراحی ساه

  ۳ـ مکانیک تماس

  ب ـ اشتغال

  - عضو هیات علمی، دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران، از ۱۳۸۷ تا کنون

  

  ج ـ سوابق تدریس دانشگاهی

 مکانیک تماس 

مبانی مهندسی راه آهن

دینامیک وسایل نقلیه ریلی

 استاتیک

دینامیک

مقاومت مصالح
 

  سوابق پژوهشی :

  ۱ ـ مقالات منتشر شده در مجلات بین المللی ( ISI,ISC ) :

  

H Molatefi, A Mazraeh "On the investigation of wheel flange climb derailment mechanism and methods to control it" , Journal of Theoretical and Applied Mechanics ۲۰۱۶ ۵۴ (۲), ۵۴۱-۵۵۰

H Molatefi, H Mozafari, S Najafian "Laboratory test and FEM analysis on a developed continuous rail absorber (CRA)" , Journal of Mechanical Science and Technology ۲۰۱۶ , ۳۰ (۳), ۱۰۴۹-۱۰۵۴

H Mozafari, S Khatami, H Molatefi, V Crupi, G Epasto, E Guglielmino "Finite element analysis of foam-filled honeycomb structures under impact loading and crashworthiness design" , International journal of crashworthiness ۲۰۱۶ , ۲۱ (۲), ۱۴۸-۱۶۰

F Vesali, H Molatefi, MA Rezvani  "Using new analytical algorithm to study the effect of temperature variations on static shape of contact wire of OCS" , Journal of VIBROENGINEERING (JVE) ۲۰۱۶, ۱۸ (Issue ۴), ۲۰۶۱-۲۰۷۳

  · Molatefi H , Najafian S, Mozafari H. "Fracture mechanics of planetary gear set by using extended finite element method-linear elastic fracture mechanics approach", Australian Journal of Mechanical Engineering, ۲۰۱۵, Volume ۱۳, Number ۲, ۸۷-۹۶.

  · Mozafari H, Khatami S, Molatefi H. "Out of plane crushing and local stiffness determination of proposed foam filled sandwich panel for Korean Tilting Train eXpress-Numerical study", ۲۰۱۵, Volume ۶۶, Part B, ۴۰۰-۴۱۱.

  · Molatefi H , Mozafari H. "Investigation on in-plane behavior of bare and foam-filled honeycombs in quasi-static and dynamic states by using numerical method", Modares Mechanical Engineering, ۲۰۱۵, ۱۷۷-۱۸۵.

  · Mozafari H, Molatefi H, Crupi V, Epasto G, Guglielmino. "In plane compressive response and crushing of foam filled aluminum honeycombs", Journal of composite materials, ۲۰۱۵, Volume ۴۹, Number ۲۶, ۳۲۱۵-۳۲۲۸.

  · Molatefi H , Mozafari H. "Analysis of new method for vertical measurement in the barycenter of the rail web by using FEM", Measurement, ۲۰۱۳, Volume ۴۶, Number ۸, ۲۳۱۳-۲۳۲۳.

  · Molatefi H , Shadfar M. " Sensitivity of Train Velocity and Track Curvature on Wear in Closed Loop Wheel-Rail Profiles ", International Journal of Vehicle Structures & Systems, ۲۰۱۳, Volume ۵, Number ۲, ۷۵-۷۹.

  · Molatefi H , Izadbakhsh S. "Continuous rail absorber design using decay rate calculation in FEM", Structural Engineering Mechanics, ۲۰۱۳, Volume ۴۸, Number ۴, ۴۵۵-۴۶۶.

  · Molatefi H , Izadbakhsh S. “Vibration decay rate analysis and test on ballasted railway track”, Journal of Transportation Research, ۲۰۱۲, Volume ۸, Number ۴۲۹, ۳۸۹-۴۰۱.

  · Zeynolabedini MH, Molatefi H, Zohoor H, Dargazi M. “Modeling of depressed center wagon and optimization of its suspension for transporting of high weight transformers on straight rail in vertical direction”, Modares Mechanical Engineering, ۲۰۱۳, Volume ۱۲, Number ۲, ۲۰-۲۹.

  · Mohammadzadeh S, Sangtarashha M, Molatefi H. “A novel method to estimate derailment probability due to track geometric irregularities using reliability techniques and advanced simulation methods”, Archive of Applied Mechanics, ۲۰۱۱, Volume ۸۱, Number ۱۱, ۱۶۲۱-۱۶۳۷.

  · Gheisari M, Molatefi H, Ahmadi SS. “Third Order Formulation for Vibrating Non-Homogeneous Cylindrical Shells in Elastic Medium”, Journal of Solid Mechanics, ۲۰۱۱, Volume ۳, Number ۴, ۳۴۶-۳۵۲.

  · Molatefi H , Firouzabadi Z. “Analyzing the interaction between wheel profile S۱۰۰۲ and Iran profiles to investigate wheel-rail wear and wheelset behavior”, Journal of Transportation Engineering, ۲۰۱۱, Volume ۲, Number ۴۸, ۳۶۳-۳۷۴.

  · Molatefi H , Hecht M, Kadivar MH. “Effect of Suspension System in the Lateral Stability of Railway Freight Trucks”, IMechE, part F, JRRT, ۲۰۰۷, Volume ۲۲۱, Number ۳, ۳۹۹-۴۰۷.

  · Molatefi H , Hecht M, Kadivar M. H. “Critical speed and limit cycles in the empty Y۲۵-freight truck”, IMechE, part F JRRT, ۲۰۰۶, Volume ۲۲۰, Number ۴, ۳۴۷-۳۵۹.

  · Kadivar MH, Molatefi H. “Effects of wheel profiles on stability, running behavior and wear of wheels in MD۳۶ bogie”, ۲۰۰۵, Sharif: Mechanical engineering, Volume ۲۱, Number ۳۱, ۳-۱۱

  ح. ملاطفی، م.ح. کدیور و ﻫ . امداد، "بررسی شکل نهایی، پایداری استاتیکی و تاثیر دامنها بر روی تغییر فشار بالشتک هوا در هواناوهای با دامن کیسه بسته"، نشریه پژوهشی انجمن مهندسان مکانیک ایران، ص ۲۰-۳۹، (۱)۱۳۸۱

  م.ح. کدیور و ح. ملاطفی، "بررسی تاثیر پروفیل چرخ در پایداری، رفتار بوژی و سایش چرخ برای بوژی MD۳۶ "، فصلنامه علمی و پژوهشی شریف، ص ۳-۱۱، پاییز ۱۳۸۴

  ۲ ـ مقالات منتشر شده در کنفرانس های بین المللی داخلی و خارجی :

  

  م. اقتصاد، ح. ملاطفی و ب. سرانجام، "شبیه سازی یک بازوی مصنوعی با هفت درجه آزادی بر اساس مباحث درجات اضافی و بهینه یابی"، نهمین کنفرانس سالانه و پنجمین کنفرانس بین المللی مهندسی مکانیک، دانشگاه گیلان، رشت ۱۳۸۰

  م.ح.کدیور و ح. ملاطفی، "مدلسازی و تحلیل دینامیکی بوژی MD۳۶ و بررسی اهمیت تعمیرات صحیح در سیستم تعلیق ثانویه این بوژی با نرم افزار ADAMS/Rail "، هفتمین همایش حمل و نقل ریلی، دانشگاه صنعتی شریف، (جز مقالات برتر) ۱۳۸۳.

  س. محمدزاده، ح. ملاطفی، ه. سالک،"بررسی مبنایی رواداری پارامتر هندسی دیلم" ،سومین همایش دانشجویی حمل و نقل ریلی، ۱۳۸۶، دانشگاه علم و صنعت

  Molatefi H., Hecht M. and Kadivar M. H. “Using Simulation For Analyzing Wheel Wear in Iranian Passenger Rail Vehicle”, International Railway Symposium ۲۰۰۶, ۱۳-۱۵ September, Ankara and Istanbul, Turkey.

  م. سنگتراشها، س. محمدزاده، ح. ملاطفی، " تخمین تابع حالت حدی خروج از خط با استفاده از روش سطح پاسخ " ،اولین کنفرانس ملی تصادفات و سوانح جاده ای و ریلی، ۱۳۸۸.

  ح. ملاطفی، ح. یونسی زاده، ا. اوژدلنیا، د. فرجی،"مطالعه دوگانه سوز کردن لکوموتیوهای مانوری در ایران"، دومین همایش ملی سوخت، انرژی و محیط زیست، ۱۳۸۹، دانشگاه صنعتی کرمانشاه.

  ۳ ـ کتب منتشر شده :

  ۴ ـ آثار علمی برگزیده در جشنواره های علمی داخلی و بین المللی :

  ۵ ـ تعداد طرح های تحقیقاتی که مشارکت داشته اید :

  افتخارات کسب شده :

  اثر بدیع وارزنده ـ اختراع واکتشاف

نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://idea.iust.ac.ir/find-18.4792.6716.fa.html
برگشت به اصل مطلب