دانشکده مهندسی راه آهن- اخبار پژوهشی
ارائه سمنار علمی یکروزه دکتر طلایی

حذف تصاویر و رنگ‌ها  | تاریخ ارسال: 1397/4/19 | 
ارائه سمینار علمی
 
مطالعات آیرودینامیکی راهکارهای مقابله با پدیده پرش بالاست در عبور قطار تندرو
  1. نام و نام خانوادگی مجری : دکتر محمد رضا طلایی
  2. موضوع طرح :تحلیل، مدلسازی و اندازه گیری پدیده پرش بالاست در عبور قطار تندرو و ارائه راهکار
  3. سوابق پژوهشی و اجرایی مجری :
        
  • استادیار دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران (ده سال سابقه تدریس در گرایش حرارت و سیالات)
  • بیش از هشت سال مشارکت مستقیم در پروژه های ملی ماهواره های دانشگاه علم و صنعت (کنترل حرارت ماهواره های نوید، ظفر، تدبیر و ...)
  • هدایت چندین پروژه کارشناسی ارشد در زمینه تهویه تونل، و آیرودینامیک قطار پرسرعت









         زمان: شنبه 23/4/97 ساعت 10-12
مکان: سالن اجتماعات - طبقه هفدهم ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران- ابتدای خیابان افریقا
حضور برای عموم دانشجویان و اساتید آزاد است

چکیده:
 
با توجه به اهمیت بررسی پدیده بالاست پرنده در مراحل طراحی و ساخت خطوط پرسرعت، در طی این پروژه دسته بندی بالاستهای موجود در ایران از منظر آیرودینامیکی به جهت تعیین سرعت بحرانی غلتش انجام شده و بطور موازی شبیه سازی پروفیل سرعت ایجاد شده در زیر قطار بصورت تحلیلی ارائه می گردد. در ادامه بر اساس پروفیل سرعت باد ایجاد شده قطار محدوده غلتش بالاست ها و فاکتور احتمال غلتش بر حسب سرعت قطار و نوع سنگ ارائه گردیده و بوسیله مدلسازی در تونل باد مورد تست قرار خواهد گرفت.
در انتها راهکار های مختلف برای جلوگیری از این پدیده با مطالعه خطوط پرسرعت موجود در کشور های ژاپن، آلمان و فرانسه به صورت علمی ارائه شده و طرح پیشنهادی در تونلباد مورد اثبات قرار گرفته و بهترین طرح با انجام مطالعات اقتصادی معرفی می گردد.

 

 
نشانی مطلب در وبگاه دانشکده مهندسی راه آهن:
http://www.iust.ac.ir/find-18.3986.53482.fa.html
برگشت به اصل مطلب