|
|
|
|
1خ 86 ح ج |
|
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1خ 86 ح ج | عنوان | بررسی رفتار دینامیکی خط آهن در آزمایش میدانی ایستگاه بهرام | تهیه کننده | حسین جدیدی | استاد راهنما | دکتر سعید محمدزاده | استاد مشاور | دکتر شروان عطایی | مقطع | کارشناسی | گرایش | خط و سازه های ریلی | تاریخ دفاع | شهریور 86 | کلید واژه | • تنش • کرنش • ریل • جابجایی قائم خط • دیتا لاگر • مدول خط • نسبت میرایی | چکیده مقاله: در آزمایشهای میدانی استفاده از دادههای بدست آمده از آزمایش و بررسی و تحلیل آنها از اهمیت زیادی برخوردار است. در این رساله بعد از مختصر توضیحی که در مورد آزمایش میدانی ایستگاه بهرام و پارامترهای برداشت شده در آن پرداخته شده، پاسخ خط آهن در اثر عبور قطار(یک دیزل 6 محوره به همراه یک واگن باری 4 محوره ) مورد بررسی قرار گرفته است. مقدار تنش یا کرنش در ریل در سه حالت 1- قبل از زیرکوبی 2- بعد از زیرکوبی و 3- بعد از پایدارسازی با هم مقایسه شده و اثر زیرکوبی و پایدارسازی در کاهش تنشهای ریل، نشان داده شده است. مقدار شتاب قائم ریل و جابجایی قائم خط نیز در هر سه حالت بالا بررسی و با هم مقایسه شده است. علاوه بر این تغییر در جابجایی قائم خط و مقادیر تنش یا کرنش و همچنین مقادیر شتاب قائم ریل به ازای افزایش سرعت در هر سه حالت بررسی شده است. مقدار نسبت میرایی خط با استفاده از داده های آزمایش ضربه و با کمک روش تنزل لگاریتمی در دو حالت 1- قبل از زیرکوبی و 2- بعد از پایدارسازی محاسبه شده است. در نهایت به کمک داده های برداشت شده توسط تغییر مکان سنج ها مدول خط (u) به عنوان پارامتری که کم بودن آن موجب نشستهای تفاضلی در طول خط شده و نیاز به تعمیر و نگهداری خط را افزایش می دهد، محاسبه شده است. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|