[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
معرفی واحد سازمانی::
امور فرهنگی اساتید::
امور فرهنگی کارکنان::
آموزش فرهنگی و اجتماعی::
دبیرخانه ستاد فرهنگی رفاهی::
دبیرخانه فارغ التحصیلان::
آرشیو اخبار و رویدادها::
معرفی کتاب های مفید::
معرفی پایگاه های مفید::
آلبوم تصاویر::
ارتباط با ما::
آیین نامه و فرم ها::
::
فرهنگی و اجتماعی

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در سایت

جستجوی پیشرفته
..
نظرسنجی
نظر خود را در مورد سایت مرقوم فرمایید:
عالی
خوب
متوسط
ضعیف
   
..
تماس با ما

آدرس: تهران، میدان رسالت، خیابان هنگام، خیابان دانشگاه، دانشگاه علم و صنعت ایران، ساختمان 15 خرداد، طبقه سوم

 تلفنخانه: 8 - 77240540-021

تلفن مستقیم: 77240460-021

فاکس: 77491238-021
داخلی 7436

Email: csc @ iust.ac.ir

سامانه پیامکی: 30009900990001

..
:: برگزاری آیین ویژه میلاد امام رضا علیه‌السلام در دانشگاه با حضور خادمین رضوی / ۱۰خرداد۱۴۰۲ ::
 | تاریخ ارسال: 1402/3/10 | 
آیین ویژه میلاد امام رضا علیه‌السلام در دانشگاه برگزار شد

همزمان با میلاد مسعود هشتمین امام معصوم، آیین اهتزاز پرچم مزین به نام حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، روز چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲ در دانشگاه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور اعضای هیات رئیسه و دانشگاهیان، پس از اقامه نماز ظهر و عصر و در محوطه مقابل مسجدالشهدای دانشگاه برگزار شد، ابتدا دکتر انبیاء (رئیس دانشگاه) با درود به شهدا بویژه ۱۱۰ شهید دانشگاه علم و صنعت ایران و تبریک دهه کرامت و میلاد امام هشتم شیعیان، حضرت رضا علیه‌السلام، برگزاری هر ساله آیین اهتزاز پرچم متبرک به نام حضرت رضا (ع) در سالروز ولادت آن امام همام -که به مناسبت ساخت مجموعه بزرگ کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) در دانشگاه برگزار می‌شود- را یکی از ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی دانشگاه علم و صنعت ایران به عنوان فیضیه دانشگاه‌ها دانست و از بانیان ساخت این مجموعه و برگزارکنندگان مراسم تقدیر کرد. مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی به نمایندگی از معاونت فرهنگی و اجتماعی مدیریت محتوایی و برگزاری جلسه را به عهده داشت و در برپایی آن با روابط عمومی دانشگاه همکاری نمود.
 

رئیس دانشگاه با اشاره به اینکه در ایران، مکتب تشیع و علوم اسلامی را حضرت امام رضا (ع) ترویج فرمودند، گفت: خدا را شاکریم که طی نسل‌های متمادی، درس‌های با ارزشی در حوزه معرفت به دین، شناخت ولی خدا و تبیین اهداف ائمه اطهار به ما منتقل شده است. وی ابراز امیدواری کرد آیین اهتزاز پرچم، در سال‌های بعد در شعاع بزرگتر و با حضور شخصیت‌های بزرگ در حوزه فرهنگ کشور در دانشگاه برگزار شود.
در ادامه، دکتر شجاعی‌فرد (رئیس دانشکده مهندسی خودرو) به عنوان یکی از خادمان حرم امام هشتم (ع) در باب کرامات و مقام حضرت ثامن‌الحجج (ع) سخنرانی کرد. وی همچنین وجود ساختمان کتابخانه و مرکز اسناد امام رضا (ع) را مایه برکت برای دانشگاه خواند و آرزو کرد همه ما وظیفه خود را امام رضاپسند انجام داده و از خادمان عملی آن حضرت باشیم.
 

در ادامه این مراسم، خادمان حرم رضوی، پرچم متبرک حرم حضرت رضا (ع) را در جمع دانشگاهیان به گردش در آوردند و با نوای صلوات خاصه حضرت رضا علیه‌السلام، مدیحه‌خوانی و نقاره‌زنی، فضا را معطر به نام و یاد حضرت ثامن‌الحجج و حرم مطهر نمودند.
اهتزاز پرچم متبرک به نام امام رضا (ع)، پرچم جمهوری اسلامی ایران و پرچم دانشگاه و پذیرایی، پایان‌بخش این مراسم بود.
 

 
 آلبوم تصاویر
دفعات مشاهده: 3350 بار   |   دفعات چاپ: 203 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به مدیریت ارتباطات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد نقل هرگونه مطلب با ذکر منبع بلامانع می باشد