|
|
|
|
1ح 85 س چ |
|
|
|
|
نوع سند | پروژه کارشناسی | کد سند | 1ح 85 س چ | عنوان | بررسی اقتصادی احداث راه آهن شیراز- بوشهر | تهیه کننده | سجاد چراغی | استاد راهنما | دکتر حسین قهرمانی | استاد مشاور | - | مقطع | کارشناسی | گرایش | حمل و نقل ریلی | تاریخ دفاع | زمستان 1385 | کلید واژه | - | چکیده مقاله: در این پروژه به بررسی اقتصادی احداث راه آهن شیراز بوشهر خواهیم پرداخت. جهت انجام بررسی اقتصادی مراحل برآورد بار و مسافر ریلی جذب شده توسط راه آهن، برآورد هزینه های احداث زیر بنا، ناوگان و هزینه های بهره بربرداری ، برآورد درآمد های راه آهن باید انجام شود .برآورد بار و مسافر جذب شده راه آهن شامل بخش های پیش بینی بار و مسافر و تعیین نرخ جذب ریلی است . نرخ جذب ریلی شیراز بوشهر با استفاده از روش مسیر مشابه (مسیر بندر عباس بافق) محاسبه خواهد شد . و برای تعیین بار و مسافر سالیانه از روش رشد سالیانه با توجه به رشد میانگین استفاده خواهد شد.هزینه های طرح شامل هزینه های ثابت ( خط ، علایم ، ایستگاه ها ، تاسیسات اداری و مسکونی) وهزینه های متغییر (ناوگان ، نیروی انسانی ، بهره برداری ) است. درآمد های پروژه با توجه به تعرفه های شرکت رجا و راه آهن جمهوری اسلامی ایران و میزان ترافیک پیش بینی شده محاسبه خواهد شد. در بخش درآمد ها منافع ملی نیز برآورد خواهد شد که منافع محاسبه شده شامل منافع ناشی از صرفه جویی مصرف سوخت , منافع کاهش تصادفات جاده ای ، منافع ناش از وقت صرفه جویی شده در جاده و کاهش آلودگی هوا است. بعد از برآورد منافع و هزینه های طرح ، بررسی اقتصادی با توجه به تکنیک های اقتصاد مهندسی انجام خواهد شد که با توجه به پیشنهاد پیارک از روش منافع به هزینه بررسی اقتصادی انجام می شود . نکته قابل توجه در بررسی اقتصادی ، اثر بسیار بالای منافع ملی در بررسی اقتصادی پروژه است که خواهیم دید با منظور کردن منافع ملی طرح از بازدهی بسیار بالایی برخوردار خواهد بود تا جایی که می توان از درآمد حمل بار و مسافر صرف نظر کرد. | دریافت فایل پروژه |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد. |
|
|
|