[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: 1ح84 ا ب ::
نوع سندپروژه کارشناسی
کد سند1ح 84 ا ب

 عنوان

یک مدل ریاضی برای برنامه ریزی تشکیل قطارها

 تهیه کننده

امیرعباس بهرامعلی

 استاد راهنما

دکتر مسعود یقینی
استاد مشاور-

 مقطع

  کارشناسی

  گرایش

حمل و نقل ریلی

  تاریخ دفاع

مهرماه 1384

  کلید واژه

-

  چکیده مقاله:

در حوزه حمل و نقل باردر راه آهن پس از برنامه ریزی استراتژیک یا بلندمدت، برنامه ریزی تشکیل قطارها در کنار زمانبندی حرکت قطارها مهمترین قسمت برنامه ریزی میان مدت را تشکیل می دهند. در حال حاضر در راه آهن ایران تشکیل قطارهای باری برنامه خاص و از پیش تعیین شده ای ندارد و صرفا از روش سعی و خطا استفاده می شود. به این معنی که پس از رسیدن تعداد خاصی واگن و مقایسه بین حالات محدودی از تشکیل قطار، یکی از این حالات انتخاب شده و قطار تشکیل می شود. با توجه به هزینه های بالایی که این نوع  تشکیل بر راه آهن تحمیل می کند ، اهمیت بالای بهینه کردن تشکیل قطارها و برنامه ریزی آن آشکار می گردد. در رساله حاضر یک مدل ریاضی برای بهینه کردن برنامه ریزی تشکیل قطارها ارائه شده است. این مدل که از مدل "مارک کیتون" الهام گرفته شده است یک مدل صفر و یک بوده و هدف آن کمینه کردن هزینه تشکیل قطار و همچنین کاستن زمان استفاده از واگنها می باشد. این بهینه سازی با در نظر گرفتن محدودیتهایی نظیر تعداد واگن قابل حمل با یک قطار انجام شده است. علاوه بر آن، برای انتقال همه تقاضاها از مبدا به مقصد ، از سه دسته محدودیت دیگر نیز استفاده شده است.لازم به ذکر است تفاوت این مدل با مدل اصلی در ساده سازی آن و همچنین روش حل آن است. علاوه بر فرضیاتی که برای سادگی شده است، روند مدلسازی به صورت سیستماتیک در جداول اکسل آمده است و در پایان دو مثال واقعی آورده شده،  که با  نرم افزار lingoحل شده است.

 

دریافت فایل پروژه

دفعات مشاهده: 5615 بار   |   دفعات چاپ: 1491 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 117 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.25 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665