[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
نهمین کنفرانس بین المللی
..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: مجتبی دولتی ::

  چکیده

  تحلیل سیستم ATP مدل TVM300 قطارها

  استفاده بهینه از امکانات درکنارحفظ ایمنی ازاهداف مهم سیستمهای حمل و نقل ریلی می باشد.دراین راستا با توجه به افزایش سرعت وحجم ترافیک ، نیاز به استفاده ازسیستمهای کنترل اتوماتیک وحفاظت قطارها گسترش یافته وبصورت وسیعی مورداستفاده قرارگرفته است.

  سیستم حفاظت اتوماتیک قطار ( ATP ) وظیفه نظارت برسرعت قطار ونگهداشتن آن زیر حدماگزیمم رابرعهده دارد.این سیستم جهت تامین ایمنی قطار مورد استفاده قرار می گیرد .

  بطورکلی سیستم ATP از دوزیرمجموعه داخل قطار وروی خط تشکیل می شود. تجهیزات روی خط اطلاعات وفرمانهای موردنیاز را براساس اطلاعات مسیر وایستگاهها استخراج کرده وآن را به سیستم نصب درقطار ارسال می کند.تجهیزات درون قطار نیز وظیفه پردازش واندازه گیری مداوم موقعیت وسرعت قطار وهمچنین تصمیم گیری درمورد فعال نمودن ترمزهای قطار را بر عهده دارد.

  ازجمله مراحل اصلی به منظورجمع آوری اطلاعات می توان به ترجمه متون مرتبط با سیتم ATP وتجهیزات آن ، بررسی سیستم بکارگرفته شده درراه آهنهای پیشرفته دنیا و همچنین بررسی وتشریح عملکرد سیستم ATP پیاده شده در راه آهن ایران اشاره نمود که منجر به بررسی و تشریح کامل عملکرد سیستم وتجهیزات آن گردید.

  این سیستم درسطوح مختلفی قابل اجراست که از سیستمهای هشدار دهنده به راننده گرفته تا سیستمهای کنترل کامل قطار بدون راننده را دربرمی گیرد.

دفعات مشاهده: 4236 بار   |   دفعات چاپ: 1193 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 83 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.22 seconds with 60 queries by YEKTAWEB 4665