[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره گروه معارف::
معرفی افراد::
امورآموزشی::
اخبار::
آلبوم تصویری::
اندیشه اساتید::
گزیده فعالیت های دانشجویان::
::




..
کتاب ها و جزوات درسی
..
:: تجلیل از آیت الله حبیبی در دانشگاه ::
همزمان با سالروز وحدت حوزه و دانشگاه،

  دانشگاه علم و صنعت ایران از خدمات آیت الله محسن حبیبی تجلیل کرد

AWT IMAGE

  روز دوشنبه، بیست و پنجم آذرماه 1392 و به مناسبت فرارسیدن سالروز وحدت حوزه و دانشگاه، باحضور جمع کثیری از اساتید دانشگاه، طلاب و روحانیون از خدمات سی ساله حضرت آیت ا...جبیبی تجلیل شد.

  در این مراسم که در سالن حضرت امام خمینی(ره) دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار شد، ابتدا حجت السلام و المسلمین ابراهیمی نژاد، مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، به موضوع وحدت حوزه و دانشگاه پرداخت و گفت حوزه و دانشگاه دو گروه نقش آفرین در جامعه ما هستند و اتفاقا این دو قشر به شدت مورد هجوم دشمنان این کشور هستند.

  وی در ادامه افزود: دشمنان با القاء مواردی همچون " حوزویان از علم و دانش به دورند و دارای افکار بسته و جامدند" یا "دانشگاهیان از دین فاصله دارند و منور الفکر هستند" در طول سالیان سال سعی در اختلاف افکنی و بدبینی به این دو قشر تاثیر گذار نموده اند.

  مسوول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، راهکار وحدت حوزه و دانشگاه را در شناختن ظرفیت ها، مقتضیات، رویکردها، روشها و متد های حوزه و دانشگاه از یکدیگر دانست.

  حجت الاسلام و المسلمین ابراهیمی نژاد در پایان صحبت های خود از خدمات حضرت آیت ا... حبیبی تقدیر کرد و برای وی آرزوی توفیق و سلامتی نمود.

  اما حضرت آیت ا... محسن حبیبی، تولیت مدرسه علمیه حضرت آیت ا... مجتهدی تهرانی که بیش از 30 سال در دانشگاه علم و صنعت به عنوان مدیر گروه معارف اسلامی فعالیت داشت در سخنانی از مسوولان دانشگاه تشکر کرد و در جمع حاضر در جلسه اظهار داشت: چنانچه در طول این مدت به علت حالات فردی و شواهد مختلف زمانی و مکانی عملی از بنده باعث رنجش شما بزرگواران شده است از شما طلب حلالیت دارم.

  وی در سخنان کوتاهی راهکار وحدت حوزه و دانشگاه را در ماهیت فراگیری علم دانست و گفت: ماهیت فراگیری علم باید عوض شود و علم باید جهت دار باشد و جهت معنوی علم هم خدا است.

  حضرت آیت ا... حبیبی، در ادامه صحبت های خود به اهمیت علم و علم آموزی در اسلام پرداخت و گفت: در دوره حاضر که بیش از هر دوره ای به علم اهمیت داده می شود، اعتقاد به فارغ التحصیلی وجود دارد، در صورتی که در اسلام اصلا در مسیر علم آموزی وقفه ای و جود ندارد و فرد می بایست دایما در این مسیر تلاش نماید.

  دکتر جبل عاملی، رییس دانشگاه علم و صنعت، نیز در سخنانی به سالروز دیدار مقام معظم رهبری با دانشگاهیان علم و صنعت و این جمله معظم له که "دانشگاه علم و صنعت دانشگاهی است که هم افتخارات علمی دارد و هم افتخارات انقلابی" اشاره کرد و گفت: منشا افتخارات علمی این دانشگاه، افتخارات انقلابی آن است و این دانشگاه همیشه پایگاه دانشجویان متدین و مذهبی بوده و همین باعث افتخارات علمی این دانشگاه است.

  وی با ذکر مقدمه فوق به تمجید و تجلیل از مقام حضرت آیت ا... حبیبی پرداخت و گفت: یکی از دلایل این موضوع که دانشگاه علم و صنعت پایگاه دانشجویان مومن و متدین بوده و در طول سالیان اخیر افتخارات علمی کسب نموده، حضور روحانیون عالم، آگاه و متدین همچون آیت ا...حبیبی بوده است.

  رییس دانشگاه، روحیه و منش مردمی و روحانی حضرت آیت ا... حبیبی را عامل علاقه ویژه دانشگاهیان علم و صنعت به وی دانست و گفت: ایشان علی رغم مسوولیت بیش از سی ساله در دانشگاه و گروه معارف هیچ گونه رابطه استخدامی با دانشگاه نداشته است.

  در پایان این مراسم با اهدای لوح و هدایای از خدمات حضرت آیت ا... حبیبی تجلیل شد.

  لازم به یادآوری می باشد که حجت الاسلام والمسلمین شجاع منظری در حکمی از سوی رییس دانشگاه، به عنوان مدیر گروه معارف اسلامی معرفی گردید.

دفعات مشاهده: 3821 بار   |   دفعات چاپ: 859 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 10 بار   |   0 نظر

CAPTCHA
   
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
Department of Islamic Studies
Persian site map - English site map - Created in 0.09 seconds with 49 queries by YEKTAWEB 4657