جدول (۱) واحدهای مورد نیاز
جمع واحدهای آموزشی
|
۱۵ واحد
|
تعداد واحدهای پایان نامه (پژوهشی)
|
۲۱ واحد
|
مجموع واحد های درسی و پایان نامه در مقطع دکتری
|
۳۶ واحد
|
جدول الف - دروس جبرانی دوره دکترا مهندسی راه آهن گرایش ماشینهای ریلی
ردیف
|
نام درس
|
تعداد واحد
|
۱
|
طراحی پیشرفته بوژی و واگن و آزمایشگاه
|
۳
|
۲
|
تحلیل مودال ماشین های ریلی و آزمایشگاه
|
۳
|
۳
|
روش اجزاء محدود I
|
۳
|
جدول ب- دروس اصلی دوره دکترا مهندسی راه آهن گرایش ماشینهای ریلی
ردیف
|
نام درس
|
تعداد
واحد
|
۱
|
ریاضیات پیشرفته مهندسی II
|
۳
|
۲
|
روش اجزاء محدود II
|
۳
|
۳
|
روش اجزاء مرزی
|
۳
|
۴
|
مکانیک شکست
|
۳
|
۵
|
تئوری صفحات و پوسته ها
|
۳
|
۶
|
اجزاء محدود غیر خطی
|
۳
|
۷
|
مکانیک مواد مرکب
|
۳
|
۸
|
روشهای اندازه گیری و ابزار دقیق پیشرفته و آزمایشگاه
|
۳
|
۹
|
ارتعاشات پیشرفته – ارتعاشات سیسمتهای ممتد
|
۳
|
۱۰
|
ارتعاشات پیشرفته – ارتعاشات اتفاقی
|
۳
|
۱۱
|
پلاستیسیته
|
۳
|
۱۲
|
صدا و ارتعاشات ریلی
|
۳
|
۱۳
|
مواد و تکنولوژیهای پیشرفته در راه آهن
|
۳
|
جدول ج- دروس تخصصی دوره دکترا مهندسی راه آهن گرایش ماشینهای ریلی
ردیف
|
نام درس
|
تعداد
واحد
|
۱
|
تریبولوژی در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۲
|
روشهای تحلیل فرکانسی
|
۳
|
۳
|
ارتعاشات غیر خطی در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۴
|
تست های غیر مخرب در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۵
|
موتورهای دیزل سنگین
|
۳
|
۶
|
سیستمهای حرارت و سیالات پیشرفته و کاربرد آن در ناوگان ریلی
|
۳
|
۷
|
کنترل پیشرفته در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۸
|
دینامیک پیشرفته ماشین های ریلی
|
۳
|
۹
|
ویسکو الاستیسیته
|
۳
|
۱۰
|
ترمو الاستیسیته
|
۳
|
۱۱
|
مکانیک برخورد در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۱۲
|
بهینه سازی و کاربرد آن در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۱۳
|
طراحی مکانیزمهای پیشرفته
|
۳
|
۱۴
|
هیدرودینامیک روغنکاری ماشینهای ریلی
|
۳
|
۱۵
|
تنش های پسمانددر ماشینهای ریلی
|
۳
|
۱۶
|
آئرودینامیک قطار
|
۳
|
۱۷
|
مدل سازی و کنترل فازی
|
۳
|
۱۸
|
موتورهای دیزل پیشرفته
|
۳
|
۱۹
|
سوخت و احتراق پیشرفته
|
۳
|
۲۰
|
مباحث ویژه در ماشینهای ریلی
|
۳
|
۲۱
|
شبیه سازی ماشینهای ریلی به کمک رایانه
|
۳
|
۲۲
|
خزش خستگی و شکست در ماشینهای ریلی
|
۳
|
|