ردیف | موضوع | گروه مربوطه |
1 | شبیه سازی و بررسی اثر آرایش واگنها در پایداری حرکت قطار در شرایط مختلف خط | لکوموتیو و واگن |
2 | شبیه سازی و بررسی اثر موج گیر واگنهای مخزنداردر پایداری حرکت قطار در شرایط مختلف خط | لکوموتیو و واگن |
3 | شبیه سازی و بررسی اثر ترکیب فنر های نووکارکرده در سیستم تعلیق بوژی ها | لکوموتیو و واگن |
4 | تاثیر اختلاف قطرچرخ برچسبندگی درلکوموتیوهای دیزل الکتریک | لکوموتیو و واگن |
5 | تاثیر اختلاف قطرچرخ برچسبندگی درلکوموتیوهای هیدرولیک | لکوموتیو و واگن |
6 | بررسی تعادل گرانیگاهی شاسی درزینهای OBW و انجام تحلیلهای استاتیکی و دینامیکی مورد نیاز بمنظور امکانسنجی تغییر جرثقیلهای 5 تن متر به 10 تن متر در حالات مختلف | ماشین آلات |
7 | بررسی و ارائه روابط پارامتریک حاکم بر سیستم تعلیق درزینهای OBW و انجام تحلیلهای استاتیکی و دینامیکی به کمک نرم افزارهای اجزاء محدود بمنظور بررسی اثرات آن بر روی چرخ و محور و شاسی | ماشین آلات |
8 | برآورد و تجزیه و تحلیل نسبتهای مالی حمل ونقل ریلی در 10 ساله گذشته | مطالعات اقتصادی |
9 | بررسی و تعیین سهم حسارات جانی و مالی حمل ونقل ریلی در تولید ناخالص ملی | مطالعات اقتصادی |
10 | شناسایی خطرات حمل و نقل کالا و مدیریت آنها | مطالعات اقتصادی |
11 | بررسی تاثیر ایجاد زنجیره تامین در ارتقاء توانمندی شرکت های خصوصی تولید کننده قطعات ریلی | مطالعات اقتصادی |
12 | شناسایی خطرات زیر ساخت ریلی و مدیریت آنها | مطالعات اقتصادی |
13 | محاسبه ضریب فزاینده سرمایه گذاری صنعت حمل و نقل ریلی | مطالعات اقتصادی |
14 | ارایه یک مدل ریاضی جهت طبقه بندی ایستگاه های راه آهن | مطالعات اقتصادی |
15 | تحلیل و مقایسه کارایی نواحی مختلف راه آهن ج.ا.ا با به بکارگیری شاخص های مالم کوئیست | مطالعات اقتصادی |
16 | بررسی و تحلیل علل عدم تحقق برنامه های عملیاتی در راه آهن و آسیب شناسی آن و ارائه راهکار برای تحقق برنامه پنجم حمل ونقل ریلی | بهره برداری |
17 | بررسی میزان تاثیر خستگی بر احتمال بروز خطا در لکوموتیوران | بهره برداری |
18 | رتبه بندی نواحی راه آهن از دیدگاه عملکرد حمل بار | بهره برداری |
19 | برآورد خسارات ناشی از سوانح ریلی | بهره برداری |
20 | پیشنهاد نقطه بهینه جهت اتصال خطوط سریع السیر و حومه ای به کلان شهر تهران | بهره برداری |
21 | مطالعه امکان سنجی راه اندازی قطارهای حومه ای و محلی در کلان شهرها (مطالعه مورد ی یکی از شهرهای تبریز، اهواز، اصفهان ، مشهد، شیراز) | بهره برداری |
22 | مقایسه فنی و اقتصادی راه اندازی قطارهای طویل در شبکه ریلی | بهره برداری |
23 | معرفی راهکارهای کاربردی کردن سیستم مکانیزه ویکپارچه پرداخت مبلغ کیلومترازهمکاران راه آهن در سیر وحرکت | بهره برداری |
24 | بررسی برنامه های نرم افزاری شبیه ساری دینامیک وترافیک جدید قطار(به روزترین برنامه ها | بهره برداری |
25 | بررسی و ارائه فواصل زمانی اندازه گیری و کنترل مشخصات هندسی خطوط در طبقات مختلف | خط و سازه های فنی |
26 | مطالعات میدانی سرعت مجاز عبور از روی سوزنها و پیشنهاد انجام اصلاحات مورد لزوم جهت افزایش سرعت(در یکی از محورهای راه آهن) | خط و سازه های فنی |
27 | بررسی و ارائه روشهای بهینه سازی هزینه های نگهداری و تعمیر خطوط راه آهن | خط و سازه های فنی |
28 | بهینه سازی طراحی و هندسه سوزن بمنظور افزایش عمر آن | طراحی مهندسی |
29 | بررسی روشهای انجام عملیات سطحی بر روی فلانچ چرخ بمنظور افزایش خواص تریبولوژیکی آن | طراحی مهندسی |
30 | بررسی امکان ایجاد ساختار نانو در اشپیل قلاب اتوماتیک بمنظور بهبود خواص تریبولوژیکی ، مکانیکی و خستگی | طراحی مهندسی |
31 | بررسی روشهای انجام عملیات سطحی بر روی سطح جانبی تاج ریل به منظور افزایش خواص تریبولوژیکی آن | طراحی مهندسی |
32 | کارایی و آنالیز حساسیت Trench در کاهش ارتعاشات ناشی از عبور قطارهای سریع السیر | قطارهای سریع السیر |
33 | مطالعه و بررسی معیارهای طراحی زیرسازی راه آهن سریع السیر | قطارهای سریع السیر |
34 | مطالعه و بررسی معیارهای طراحی روسازی راه آهن سریع السیر | قطارهای سریع السیر |
35 | تدوین استراتژی به کارگیری قطارهای سریع السیر ریلی در ایران | قطارهای سریع السیر |