[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
دوره کوتاه مدت

AWT IMAGE

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: اهداف حوزه اساتید مشاور ::

اهداف بخش هدایت تحصیلی و مشاوره ای دانشجویان در مقطع کارشناسی

1- هدایت و ارزیابی مهارتهای زندگی دانشجویی و ایجاد انس و الفت بین دانشجویان تحت پوشش

2- هدایت و نظارت مستمر بر روند علمی و فرهنگی دانشجویان

3 شناسایی دانشجویان مستعد علمی و فرهنگی و هدایت آنها به مراکز مرتبط

4- جلوگیری از افت علمی و فرهنگی دانشجویان

5 -آشنایی دانشجویان با فرصت ها و تهدیدات محیطی

6- ایجاد ارتباط کارآمد دانشجویان با استادان و بخش های دانشگاه

‌‌‌

وظایف استاد مشاور

1- ارزیابی مداوم و شناخت وضعیت علمی و فرهنگی دانشجو

2- تسلط به کلیه آیین نامه ها و دستورالعمل های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی تعیین شده توسط کمیته مرکزی استادان مشاور.

3 ارائه راهنمایی و مشاوره به دانشجو پیرامون مقررات و ضوابط آموزشی، پژوهشی و فرهنگی دانشگاه.

4- آشنا نمودن دانشجویان ورودی جدید با بخش های مورد نیاز آنها در دانشگاه

5- ارائه مشاوره های لازم به دانشجویان در زمینه های شغلی و نحوه ادامه تحصیل و آماده سازی وی برای پذیرش مسئولیت در آینده

6- هدایت و برنامه ریزی درسی و مشاوره دانشجویان در زمینه روش های صحیح مطالعه و حضور در فعالیتهای فوق برنامه علمی و فرهنگی

7- مشاوره به دانشجویان در زمینه کارهای پژوهشی، ثبت اختراع و انتخاب محل کارآموزی

8- مشاوره به دانشجویان در مسائل آموزشی، در محدوده مقررات مربوطه از جمله ثبت هام، حذف کلیه درس های اخذ شده در یک نیمسال، حذف و اضافه و حذف اضطراری واحدهای درسی، مهمانی، انتقالی، جابجایی و تغییر رشته.

9- شناسایی استعدادها و توانایی های بلقوه دانشجو و کمک به شکوفایی منطقی آنان و معرفی دانشجویان موفق در زمینه های علمی، فرهنگی به مسئولین دانشکده و دانشگاه از طریق مدیر فرهنگی دانشکده

10- شناسایی مسائل و عوامل موثر بر افت علمی وف رهنگی دانشجو و در صورت لزوم ارجاع وی به مراکز مربوطه و پیگیری های لازم

11- شرکت در جلسات و کارگاه های توجیهی و آموزشی مربوط به استادان مشاور.

12- تهیه و ارائه گزارش عملکرد موثر بر افت علمی و فرهنگی دانشجو و در صورت لزوم ارجاع وی به مراکز مربوطه و پیگیری های لازم

13- برگزاری یک درس صفر واحدی برای چهار نیمسال اغازین تحصیلی دانشجویان

تبصره 1- استاد مشاورباید طوری برنامه ریزی نماید که سه جلسه به آشنایی به امور تخصصی رشته تحصیلی دانشجویان و دو جلسه بازدید از آزمایشگاه های تخصصی دانشکده برای نیمسال آغازین دانشجویان اختصاص یابد.

تبصره 2- استاد مشاور باید طوری برنامه ریزی نماید که دو جلسه به بازدید علمی فرهنگی، یک جلسه به اردوی فرهنگی مذهبی و سه جلس نیز به برگزاری کارگها فرهنگی مذهبی برای چهار نیمسال آغازین دانشجویان نیز اختصاص یابد

تبصره 3- مابقی جلسات درس با توجه به اختیراات و ابتگار استاد مشاور برگزار خواهد شد که در حداقل شرایط به صورت جلسات ملاقات حضوری با دانشجویان مرتبط خواهد بود

14- استاد مشاور در برگزاری بازدید ها و اردوها لازم است از ظرفیت دفتر فرهنگی دانشکده نیز بهره ببرد.

‌‌‌

وظایف دانشجویان

1- دانشجوین لازم است مشابه سایر دروس نظری در جلسات درس مهارت های دانشجویی حضورداشته باشد

تبصره1- ثبت نام چهار نیمسال تحصیلی آغازین دانشجویان منوط به تایید استاد مشاور مبنی بر حضور دانشجو در کلاس های مهارت های دانشجویی می باشد.

2- دانشجویان لازم است در انتهای هر نیمسال تحصیلی، فرم ارزشیابی عملکرد استادان مشاور را تکمیل و به مدیر فرهنگی دانشکده ارئه کنند.

دفعات مشاهده: 1461 بار   |   دفعات چاپ: 387 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 49 بار   |   0 نظر
>
:: دفتر هدایت تحصیلی ::

• دفتر هدایت تحصیلی •

 

از زمانی که دانشجو وارد محیط آموزش عالی می‌شود، موفقیت در تحصیل از جمله شاخص‌های مهم رشد و ترقی او محسوب گردیده و انتظارات و توقعات دانشگاه نیز اهمیت این شاخص را تقویت می‌کند. افت تحصیلی هم برای دانشجویان و هم برای خانواده‌ها مسئله بر انگیز است و قوانین و مقررات دانشگاه محدودیت ها و قیود خاصی را در این خصوص بر سر راه دانشجویان قرار می دهد. بدون شک دانشجویان زیادی هرساله به دلایل افت تحصیلی دچار افسردگی، یأس و ناامیدی می‌شوند و به ناچار محیط دانشگاه را ترک می‌کنند. کنکاش و بررسی سوابق تحصیلی بسیاری از این دانشجویان گویای این حقیقت است که دلایل شکست تحصیلی نه از جنس ناتوانی‌های یادگیری بلکه در زمره عوامل محیط آموزش مانند: انطباق با محیط های جدید، کمبود اطلاعات و آگاهی های ضروری، عدم آشنایی با قوانین آموزشی و انضباطی،‌ عدم آشنایی با شیوه‌های مطالعه و تحقیق در دانشگاه و ..... قرار می‌گیرد. لذا به منظور ارتقاء و بهبود کیفیت فعالیت‌های آموزشی مجموعه‌ای از اقدامات و فعالیت‌ها تحت عنوان " دفتر هدایت تحصیلی " پیش‌بینی شده است.

اهداف دفتر هدایت تحصیلی:

  کمک در جهت سازگاری دانشجو با محیط‌های دانشگاهی

  بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان و ارایه راهنمایی‌های لازم در جهت پیشبرد امور آموزش و بالا بردن کیفیت تحصیل

  آشنا نمودن دانشجویان با شیوه‌های صحیح مطالعه و یادگیری، موانع یادگیری، سبک‌های یادگیری

  بررسی مشکلات تحصیلی دانشجو

  افت تحصیلی، پیامدها و روش‌های پیشگیری از آن

دفعات مشاهده: 6144 بار   |   دفعات چاپ: 1322 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 217 بار   |   0 نظر
>
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.574 seconds with 2291 queries by yektaweb 3430