| تاریخ ارسال: 1403/8/23 | |
اطلاعات تماس:
- پست الکترونیک: ar_tkianiust.ac.ir
- تلفن دفتر: ۷۳۲۲۸۵۶۰
حساب های علمی:
Researcher ID: X-۹۹۰۱-۲۰۱۸
ORCID: ۰۰۰۰-۰۰۰۱-۹۲۷۷-۰۶۰۸
https://www.researchgate.net/profile/Ali-Reza-Tolou-Kian
ISC ID:IR-۰۰۰۰-RA-FFCA۵۸۵۴
سامانه علم سنجی دانشگاه علم و صنعت:
تحصیلات دانشگاهی:
- دکتری مهندسی راه آهن گرایش خط و سازه های ریلی دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۳۹۷-۱۳۹۱
- کارشناسی ارشد مهندسی عمران گرایش سازه از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۱۳۸۹-۱۳۸۷
- کارشناسی مهندسی عمران از دانشگاه صنعتی امیرکبیر (پلی تکنیک تهران) ۱۳۸۷-۱۳۸۳
زمینه های تخصصی و تحقیقاتی:
- شناسایی خرابی کاریوگیشن ریل با استفاده از پردازش شتاب سر محور ناوگان
- بررسی آزمایشگاهی رفتار مصالح بالاست
- بررسی رفتار تراورس
- بررسی اثر آلودگی با ماسه بر رفتار خط آهن
- آنالیز مودال تجربی
- کاهش ارتعاشات ریلی با استفاده از DVA
- تحلیل رفتار اتصالات سازه های فولادی
سوابق پژوهشی:
مقالات چاپ شده در مجلات
۱- A.R. Tolou Kian, J. Sadeghi and J.A. Zakeri (۲۰۲۰) Influences of railway ballast sand contamination on loading pattern of pre-stressed concrete sleeper. Journal of Construction and Building Materials, ۲۳۳, pp. ۱۱۷۳۲۴. (Publisher: Elsevier). DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.conbuildmat.۲۰۱۹.۱۱۷۳۲۴.
۲- J. Sadeghi۱, A. R. Toloukian, Y. Shafieyoon (۲۰۲۴) Metro-induced vibration attenuation using rubberized concrete slab track. Journal of Construction and Building Materials, ۴۳۵, pp. ۱۳۶۷۵۴. (Publisher: Elsevier). DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.conbuildmat.۲۰۲۴.۱۳۶۷۵۴.
۳- J. Sadeghi, A.R. Tolou Kian, M. Chopani and A. Khanmoradi (۲۰۲۲) Effects of particle gradations on cyclic behavior of ballast contaminated with sand. Journal of Construction and Building Materials, ۳۴۲, pp. ۱۲۷۹۴۳. (Publisher: Elsevier). DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.conbuildmat.۲۰۲۲.۱۲۷۹۴۳.
۴- J. Sadeghi, A.R. Tolou Kian, A. Khanmoradi and M. Chopani (۲۰۲۳) Behavior of sand contaminated ballast reinforced with geogrid under cyclic loading. Journal of Construction and Building Materials, ۳۶۲, pp. ۱۲۹۶۵۴. (Publisher: Elsevier) DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.conbuildmat.۲۰۲۲.۱۲۹۶۵۴.
۵- J. Sadeghi, A.R. Tolou Kian, H. Ghiasinejad, M. Fallah and S. Motevali, Effectiveness of geogrid reinforcement in improvement of mechanical behavior of sand-contaminated ballast. Journal of Geotextiles and Geomembranes, Vol ۴۸, pp. ۷۶۸-۷۷۹. DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.geotexmem.۲۰۲۰.۰۵.۰۰۷.
۶- A.R. Tolou Kian, J.A. Zakeri and J. Sadeghi (۲۰۱۸) Experimental investigation of effects of sand contamination on strain modulus of railway ballast. Journal of Geomechanics and Engineering. Vol ۱۴(۶), pp. ۵۶۳-۵۷۰. (Publisher: Techno Press). DOI: ۱۰.۱۲۹۸۹/gae.۲۰۱۸.۱۴.۶.۵۶۳.
۷-J. Sadeghi, A.R. Tolou Kian and M. Fallah, Experimental investigation of mechanical properties of ballast contaminated with wet-sand materials. International Journal of Geomechanics. DOI: ۱۰.۱۰۶۱/(ASCE)GM.۱۹۴۳-۵۶۲۲.۰۰۰۱۸۸۶ (Publisher: ASCE).
۸- J. Sadeghi, A.R. Tolou Kian and A. Shater Khabbazi (۲۰۱۶) Improvement of Mechanical Properties of Railway Track Concrete Sleepers Using Steel Fibers. Journal of Materials in Civil Engineering Vol ۲۸(۱۱), pp. ۰۴۰۱۶۱۳۱. (Publisher: ASCE). DOI: ۱۰.۱۰۶۱/(ASCE)MT.۱۹۴۳-۵۵۳۳.۰۰۰۱۶۴۶.
۹- A.R. Tolou Kian, J. Sadeghi and J.A. Zakeri (۲۰۱۸) Large-scale direct shear tests on sand-contaminated ballast. Journal of Geotechnical Engineering, Vol ۱۷۱(۵), pp. ۴۵۱-۴۶۱. (Pblisher: ICE). DOI: ۱۰.۱۶۸۰/jgeen.۱۷.۰۰۱۰۷.
۱۰- J. Sadeghi, J.A. Zakeri and A.R. Tolou Kian (۲۰۱۸) Effect of unsupported sleepers on ballasted railway track dynamic behavior. Journal of Transport Vol ۱۷۱(۵), pp. ۲۸۶-۲۹۸. (Pblisher: ICE). DOI: ۱۰.۱۶۸۰/jtran.۱۶.۰۰۱۶۱.
مقالات ارائه شده در کنفرانس
۱- A. Deylami and A.R. Tolou Kian (۲۰۱۱) Effect of geometry of vertical rib plate on cyclic behavior of steel beam to built-up box column moment connection. Proceedings of The ۱۲th East Asia-Pacific Conference on Structural Engineering and Construction, Hong Kong, ۲۶-۲۸ January ۲۰۱۱. DOI: ۱۰.۱۰۱۶/j.proeng.۲۰۱۱.۰۷.۳۷۹.
۲- مطالعه کاربرد خرده لاستیک در خطوط بالاستی را ه آهن، سید جواد میرمحمد صادقی، علیرضا طلوع کیان، محمدامین زارعی، هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE ۲۰۲۳) خرداد ماه ۱۴۰۲ تهران – ایران.
۳- میراگرهای جرمی و جاذبهای ارتعاشی بکارگرفته شده در کنترل و کاهش ارتعاشات ریلی، سید جواد میرمحمد صادقی، علیرضا طلوع کیان، سید شایان پوراحمدیبابکی، هشتمین کنفرانس بین المللی پیشرفت های اخیر در مهندسی راه آهن (ICRARE ۲۰۲۳) خرداد ماه ۱۴۰۲ تهران – ایران.
مقالات علمی پژوهشی
دیلمی، اردشیر؛ طلوع کیان، علیرضا " بررسی رفتار چرخهای اتصال خمشی تیر به ستون قوطی با استفاده از ورقهای بال جوش شده و لچکی"، مجله مهندسی عمران امیرکبیر (جلد ۴۶، شماره ۱، تابستان ۱۳۹۳)، DOI: ۱۰.۲۲۰۶۰/ceej.۲۰۱۴.۳۲۹ .
سوابق شغلی:
- استادیار دانشکده مهندسی راه آهن از نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹ تا کنون
- مدرس مدعو دانشکده مهندسی راه آهن از نیمسال دوم ۱۳۹۸-۱۳۹۷ تا نیمسال دوم ۱۴۰۰-۱۳۹۹
- دستیار مدیر پروژه کارگاه ساختمانی ۱۳۹۲-۱۳۹۱
سوابق تدریس:
- تدریس درس تحلیل تجربی خط و آزمایشگاه دوره تحصیلات تکمیلی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس سازه های بتن آرمه دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس طراحی سازه های فولادی دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس روسازی راه آهن ۲ دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس تحلیل سازه مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس آزمایشگاه روسازی مقطع کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس آزمایشگاه خاک دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس نرم افزارهای مهندسی راه آهن دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- تدریس درس استاتیک دوره کارشناسی دانشکده مهندسی راه آهن
- همکاری در برگزاری کلاس های آموزشی و انجام تست های دینامیکی در آزمایشگاه تحقیقاتی پایش وضعیت سازه های ریلی دانشگاه علم و صنعت ایران ۱۳۹۷-۱۳۹۲
پروژه های تحقیقاتی:
- بررسی رفتار تراورس بتنی پیش تنیده متاثر از شرایط تکیه گاهی (پایان نامه دکتری)
- بررسی آزمایشگاهی اثر آلودگی با ماسه موجود در راه آهن شرق ایران بر مقاومت برشی بالاست
- بررسی آزمایشگاهی اثر آلودگی با ماسه موجود در راه آهن شرق ایران بر سختی قائم بالاست
- بررسی مشخصات دینامیکی تراورس بتنی پیش تنیده متاثر از مسلح شدن به الیاف فولادی
- بهینه سازی مشخصات DVA برای کاهش ارتعاشات ریلی
- تعیین عرض موثر و توزیع تنش در ورق های ستون باکس تحت فشار محوری در اندرکنش کمانش موضعی و کلی
- مقایسه روشهای مختلف تحلیل غیر خطی سازه ها در ارزیابی لرزه ای یک ساختمان فولادی با استفاده از آیین نامه FEMA ۳۵۶
- بررسی اتصال ممان بر تیر I شکل به ستون قوطی و ارائه ضوابط طراحی (پایان نامه کارشناسی ارشد)
موفقیتهای علمی:
- دانشجوی ممتاز کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی امیرکبیر و استفاده از امتیاز استعداد درخشان جهت ورود به مقطع کارشناسی ارشد
- ساخت دستگاه برش مستقیم بزرگ مقیاس (۴۴×۴۴×۳۶cm) ویژه آزمایش بالاست راه آهن
پایان نامه های کارشناسی ارشد:
- شناسایی و طبقه بندی نسبی خرابی کاریوگیشن ریل با استفاده از تست شتاب سر محور ناوگان، مهدی رمضانی، استاد راهنما: دکتر علیرضا طلوع کیان، استاد مشاور: مهندس مراد شادفر، ۱۴۰۲.
- بهینه سازی ابزار بندی پلهای فلزی راه آهن و استخراج روش تشخیص خرابی به کمک هوش مصنوعی، صبا علیاری، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۳.
- بررسی مقاومت برشی بالاست آلوده به ماسه تر پس از خشک شدن، یکتا ناطقی، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۰.
- بررسی آزمایشگاهی استفاده از خرده لاستیک بر رفتار دینامیکی بتن دال روسازی صلب، یزدان شفیعیون، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۱.
- بررسی آزمایشگاهی اثر اندازه های مختلف خرده لاستیک بر رفتار سیکلی بالاست، محمد امین زارعی، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۱.
- بررسی اثر جاذب دینامیکی ارتعاش (DVA) بر کاهش ارتعاشات منتشر شده از تونل مترو، سید شایان پوراحمدی، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۱.
- اثر دانه بندی های مختلف خرده لاستیک بر مقاومت برشی بالاست، نبی خانی، استاد راهنما : دکتر سید جواد میرمحمد صادقی، استاد مشاور : دکتر علیرضا طلوع کیان، ۱۴۰۲.
|