[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
کنفرانس

ششمین کنفرانس پیشرفتهای
اخیر
 
در مهندسی راه آهن
18 و 19 خرداد 1398

..
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: ارائه سمنار علمی یکروزه دکتر طلایی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۱۹ | 
ارائه سمینار علمی
 
مطالعات آیرودینامیکی راهکارهای مقابله با پدیده پرش بالاست در عبور قطار تندرو
  1. نام و نام خانوادگی مجری : دکتر محمد رضا طلایی
  2. موضوع طرح :تحلیل، مدلسازی و اندازه گیری پدیده پرش بالاست در عبور قطار تندرو و ارائه راهکار
  3. سوابق پژوهشی و اجرایی مجری :
        
  • استادیار دانشکده راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران (ده سال سابقه تدریس در گرایش حرارت و سیالات)
  • بیش از هشت سال مشارکت مستقیم در پروژه های ملی ماهواره های دانشگاه علم و صنعت (کنترل حرارت ماهواره های نوید، ظفر، تدبیر و ...)
  • هدایت چندین پروژه کارشناسی ارشد در زمینه تهویه تونل، و آیرودینامیک قطار پرسرعت









         زمان: شنبه 23/4/97 ساعت 10-12
مکان: سالن اجتماعات - طبقه هفدهم ساختمان راه آهن جمهوری اسلامی ایران- ابتدای خیابان افریقا
حضور برای عموم دانشجویان و اساتید آزاد است

چکیده:
 
با توجه به اهمیت بررسی پدیده بالاست پرنده در مراحل طراحی و ساخت خطوط پرسرعت، در طی این پروژه دسته بندی بالاستهای موجود در ایران از منظر آیرودینامیکی به جهت تعیین سرعت بحرانی غلتش انجام شده و بطور موازی شبیه سازی پروفیل سرعت ایجاد شده در زیر قطار بصورت تحلیلی ارائه می گردد. در ادامه بر اساس پروفیل سرعت باد ایجاد شده قطار محدوده غلتش بالاست ها و فاکتور احتمال غلتش بر حسب سرعت قطار و نوع سنگ ارائه گردیده و بوسیله مدلسازی در تونل باد مورد تست قرار خواهد گرفت.
در انتها راهکار های مختلف برای جلوگیری از این پدیده با مطالعه خطوط پرسرعت موجود در کشور های ژاپن، آلمان و فرانسه به صورت علمی ارائه شده و طرح پیشنهادی در تونلباد مورد اثبات قرار گرفته و بهترین طرح با انجام مطالعات اقتصادی معرفی می گردد.

 

 
دفعات مشاهده: 371 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.43 seconds with 68 queries by YEKTAWEB 3789