[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: سخنرانی دکتر روح ا... حیدری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۲۷ | 
سخنرانی دکتر روح ا... حیدری از دانشگاه نورث ایسترن آمریکا با حمایت بنیاد ملی نخبگان در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی راه آهن روز دوشنبه 1396/9/27 از ساعت 13:00 الی 15:00 برگزار می گردد.
 
 
موضوع: بهینه سازی توزیع واگن های باری 
 
چکیده: شرکت های بزرگ حمل و نقل ریلی در آمریکا سرمایه گذاری زیادی بر روی بهینه سازی توزیع واگن های باری نموده اند. به طور مثال شرکت CSX ، ۵ میلیون دلار و شرکت BNSF، ۳ میلیون دلار در این زمینه سرمایه گذاری نموده اند. این سرمایه گذاری برای CSX سالانه ۵۰ میلیون دلار صرفه جویی به ارمغان آورده است. شرکت های حمل و نقل ریلی معمولا تنها هزینه حمل و نقل واگن های بارگیری شده را از مشتریان خود دریافت میکنند. بنابر این هزینه حمل واگن های خالی و هزینه فرصت از دست رفته برای واگن های استفاده نشده، بر عهده شرکت حمل و نقل ریلی است و نه بر عهده مشتریان. حالت ایده ال این است که واگن در محل تخلیه بار، و بدون پیمودن هیچ مسافتی، دوباره بارگیری شود. امااز آنجا که این موضوع به ندرت اتفاق می افتد، معمولا نیاز به جابجا کردن واگن هاست. یک روش ساده برای جابجایی واگن ها این است که واگن پس از تخلیه بار در مقصد، دوباره برای بارگیری به مبدا بازگردانده شود. این روش اگرچه برای مشتریان بزرگ و ثابت مرسوم است، اما باتوجه به اینکه تقریبا نیمی از چرخه حمل و نقل بدون حمل بار صورت می گیرد، بهینه نیست. در این پژوهش، دو مدل ریاضی برای بهینه سازی این مساله ارایه میدهیم. هدف این دو مدل، کاهش هزینه ها اعم از هزینه های ثابت، هزینه های متغیر حمل و نقل واگن های خالی و هزینه فرصت تقاضای از دست رفته با در نظر گرفتن محدودیت های موجود است. این محدودیت ها شامل محدودیت عرضه، محدودیت براورده کردن تقاضا، محدودیت ظرفیت انتقال، درجه اهمیت مشتریان مختلف و درجه اهمیت واگن ها ی مشابه در صورت کمبود یک واگن خاص است. با توجه به طبیعت عملیاتی مساله، محدودیت ها طوری طراحی شده اند که مدل به هیچ عنوان جواب غیر موجه یا بیکران ارایه ندهد. برای حل این دو مدل ابتدا از نرم افزار بهینه سازی سی پلکس در زبان برنامه نویسی جاوا استفاده می کنیم. سپس یک الگوریتم ابتکاری برای حل مدل مسیر-محور ارایه می نماییم. مقایسه نتایج حاصله از مدل های مورد بررسی، کارایی الگوریتم ابتکاری پیشنهادی را از هر دو منظر کیفیت جواب و زمان حل مساله تایید میکند.
دفعات مشاهده: 578 بار   |   دفعات چاپ: 49 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.35 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 3772