[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: برگزاری کنفرانس خبری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۷/۱۸ | 

 کنفرانس خبری
 
سه شنبه 18/7/96 کنفرانس خبری با حضور آقای نینو جینگولانی رئیس پروژه های بین المللی راه آهن ایتالیا، دکتر بیرانوند معاون برنامه ریزی اقتصاد حمل و نقل ریلی، دکتر برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران، دکتر فاضل رئیس دانشکده مهندسی راه آهن  و دکتر ستاک مدیر کل مرکز تحقیقات راه آهن برگزار گردید.
این کنفرانس طی قرارداد مشترکی که فی مابین  راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، دانشگاه علم و صنعت ایران وراه اهن ایتالیا در تاریخ 20/4/96 منعقد گردیده بود برگزار شد. طی این قرار داد دوره های بیست گانه تخصصی در دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران برگزار می شود که تاکنون 4 دوره آن به اتمام رسیده و دو دوره در حال برگزاری است مابقی تا نیمه آذر ماه به اتمام خواهد رسید.
 از اهداف اصلی این دوره انتقال مهارتها و ارتقاء سطح دانش فنی بین راه آهن دو کشور می باشد.
 کنفرانس با پخش سرود ملی ایران ساعت 10:30 شروع شد.
در این کنفرانس خبری از خبرگزاریهای واحد مرکزی خبر، ایسنا، تین نیوز، ایرنا و غیره شرکت نمودند.
ابتدا آقای دکتر فاضل ضمن خیر مقدم به تمام مهمانان خصوصا به ریاست پروژه های بین المللی ایتالیا و هیئت همراهشان توضیحاتی در مورد دوره های تخصصی بیست گانه از جمله تاریخ انعقاد قرارداد، نحوه  برگزاری ازمون داخلی از پرسنل راه اهن و گزینش افراد مستعد و مناسب و تخصیص فضای ویژه جهت برگزاری همزمان 3 دوره ، ارائه نمودند.
 در هر دوره بطور متوسط  25 فراگیر حضور داشته که در انتهای بر اساس آزمون، گواهی نامه معتبر به فراگیران اعطا خواهد شد.
سپس دکتر برخورداری رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران از حضور رئیس پروژه های بین المللی راه آهن ایتالیا و شرکت های وابسته به راه آهن ایتالیا تشکر نمودند و در ادامه گفتند دانشکده مهندسی راه آهن و راه آهن ج.ا.ا در راه پیشرفت و توسعه خطوط ریلی کشور و همچنین به روز رساندن دانش فنی و تکنولوژی به روز دنیا همکاری گسترده ای با هم دارند. 
اشاره نمودند که راه آهن کشورهای توسعه یافته و مدرن در کنار خود دانشگاهی را بعنوان بازوی علمی به همراه دارد از جمله بخش ریلی شرکت زیمنس که دانشگاه آخن را همانند یک مهره اصلی یا راه آهن روسیه که دانشگاه روسیه را بعنوان یک بازوی علمی قوی در کنار خود دارد . شرکت راه آهن ج.ا.ا ایران نیز که خود یکی از بانیان دانشکده مهندسی راه آهن می باشد از نیروی متخصص آن نیز بهره مند است.
بعد از ایشان آقای نینو جینگولانی  ریاست پروژه های بین المللی راه آهن ایتالیا ضمن تشکر از میزبانان خود گفتند که ایران و ایتالیا دارای نقاط مشترکی می باشند و نمونه اش رنگ های مشترک بین پرچم کشورهایمان است. در ادامه در مورد کیفیت و نحوه برگزاری دوره ها صحبت نمودند . ایشان گفتند که من مرتب با مدرسین در تعامل هستم و از نحوه اجرا و یادگیری و مشتاق بودن فراگیران، سوال می کنم به نظر ایشان خطوط و ماشینها بخش سخت افزاری راه آهن هستند اما این بخش به تنهایی برای جذب  و جلب رضایت مشتری کافی نیست و باید بخش های دیگر نیز توسعه یاد. و از این بخشهای سخت افزاری به گونه ای استفاده شود تا راحتی بیشتری برای مشتری فراهم نمود.
در این دوره ها سعی شده بخشی از مباحث را به ایمنی و ارائه خدمات به مشتری و جلب رضایت مشتری ،خدمات فروش و غیره اختصاص داده شود.
ایشان گفتند با توجه به رشد سریعی که راه اهن ایتالیا داشته زمینه های همکاری های بسیاری وجود دارد و همانطور که دکتر برخورداری اشاره نمودند، می توان با همکاری دانشگاه و راهن ج.ا.ا و راه آهن ایتالیا و دانشگاه ایتالیا این همکاری به صورت تبادل تجارب و مهارت ها و دانش فنی یا حتی زمینه های دیگر صورت پذیرد.
در انتها آقای دکتر بیرانوند نماینده آقای دکتر محمد زاده مدیر عامل راه آهن خاطر نشان ساختند که حرکت در جهت تعامل دانش فنی بین راه آهن جمهوری ا.ا و دیگر کشور ها را اقای دکتر پورسید آقایی (مدیر عامل اسبق) شروع نمودند و دکتر محمد زاده مدیر عامل فعلی راه آهن ج.ا.ا نیز آن را ادامه دادند.  که منجر به عقد قرارداد سه جانبه فی مابین راه آهن جمهوری اسلامی ایران- دانشگاه علم و صنعت ایران و راه آهن ایتالیا گردید.
ایشان در مورد نیاز و ضرورت یک تحول در صنعت ریلی کشورمان صحبت نمودند و گفتند ایران یکی از شاه راههای اصلی بین قطب های اقتصادی منطقه می باشند که نقش بسزای در توسعه اقتصادی ملی و منطقه ای دارد. راه آهن جمهوری اسلامی ایران برنامه ریزی نموده که نقش مهمی در ترانزیت کالا و همچنین مسافر داشته و از طرف دیگر اختصاص دادن سهم 30% بار و 20% مسافر به راه آهن می طلبد که اقدامات بزرگی صورت گیرد که موجب توسعه و تکامل راه اهن ج.ا.ا گردد.
ایشان گفتند که ما سعی داریم با دیگر راه آهنهای پیشرفته دنیا نیز در تعامل باشیم.
دفعات مشاهده: 74 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.422 seconds with 2005 queries by yektaweb 3475