[صفحه اصلی ]   [ English ]  
بخش‌های اصلی
درباره دانشکده::
اخبار ::
کمک آموزشی::
آموزش::
پژوهش::
معرفی افراد::
زیر مجموعه ها::
دانشجویان::
امکانات::
تسهیلات پایگاه::
::
دفاعیه‌ها

AWT IMAGE

AWT IMAGE

..
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
کارگاه آموزشی

AWT IMAGE

..
آزمایشگاه مرجع ترمز

AWT IMAGE

..
بازدید علمی

گزارش‌های بازدید دانشکده

..
کنفرانس

AWT IMAGE

پنجمین کنفرانس پیشرفتهای اخیر

در مهندسی راه آهن

..
تالار افتخارات

AWT IMAGE

..
منشور اخلاقی

AWT IMAGE

..
:: آزمایش بارگذاری خط راه آهن در مجاورت آزمایشگاه مرکزی ::

  آزمایش بارگذاری خط راه­آهن (در مجاورت آزمایشگاه مرکزی مرکز تحقیقات)

 

  کارفرما: مرکز تحقیقات راه­آهن

  مشاور: معاونت پژوهشی دانشکده راه­آهن دانشگاه علم و صنعت

  مجری: دکتر سعید محمدزاده

AWT IMAGE   

  شکل 1-الف-اندازه­گیری کرنش در 14 نقطه ریل در چهار مقطع

AWT IMAGE 

  شکل 2-ب-اندازه­گیری تغییرمکان در 7 مقطع ریل

AWT IMAGE 

  شکل 3-ج-نمایی از شتاب­سنج­های نصب شده

 

  این آزمایش شامل دو سری آزمایش بود. سری اول، آزمایش استاتیکی با اندازه­گیری تنش و تغییرمکان قائم ریل و سری دوم انجام آزمایش ضربه با اندازه­گیری شتاب ناشی از ضربه­ی ریل در نقاط مختلف بود. در آزمایش استاتیک، تنش در 14 نقطه با کرنش­سنج 10 میلیمتری (شکل 5-الف) و تغییرمکان قائم ریل در 7 نقطه با تغییرمکان­سنج 5 میلیمتری (شکل 5-ب) انجام شد. بارگذاری استاتیکی، از عبور یک دیزل شش محوره 120 تنی (شماره 527-60) با سرعت کم ایجاد شد. ریل از نوع سبک 3A و فاصله­ی مرکز به مرکز تراورس­ها حدودا 85 سانتیمتر بود.

در آزمایش ضربه، وزنه­ی 35 کیلوگرمی از ارتفاع 68 سانتیمتری، حدودا در وسط تراورس رها شد و شتاب ریل در 22 نقطه از دو ریل خط راه­آهن اندازه­گیری شد (شکل 5-ج). شتاب­سنج­ها از نوع 5g و 10g و سرعت قرائت اطلاعات 2 کیلوهرتز بود. تراورس­ها از نوع فلزی و نحوه­ی آرایش شتاب­سنج­ها بصورت متقارن نسبت به محور طولی خط درنظر گرفته شد. نیروی اعمالی در اثر ضربه، توسط یک نیروسنج 10 تنی که به نوک وزنه متصل شده بود، اندازه­گیری گردید. ضربه بر هفت تراورس و بر هر تراورس سه بار تکرار شد.
دفعات مشاهده: 6292 بار   |   دفعات چاپ: 1523 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 148 بار   |   0 نظر
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ ارسال به دوستان ارسال به دوستان
کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به دانشکده مهندسی راه آهن دانشگاه علم و صنعت ایران می باشد. استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع می باشد.
Persian site map - English site map - Created in 0.44 seconds with 72 queries by YEKTAWEB 3760